Pytania i odpowiedzi

TU ZNAJDZIESZ ODPOWIEDZI NA NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA.

Weryfikacja konta prepaid

W związku z wejściem w życie Ustawy z dnia 10 czerwca 2016 r. o działaniach antyterrorystycznych jesteśmy obowiązani zweryfikować Twoje dane osobowe tj. imię, nazwisko i numer PESEL, w przypadku osób fizycznych oraz nazwę firmy i NIP, w przypadku działalności gospodarczej i osób prawnych.

Najłatwiej dokonać weryfikacji poprzez:

a) przesłanie skanu wypełnionej Karty Rejestracyjnej wraz z potwierdzeniem wykonanego przelewu (Doładowanie konta PLFON) na adres kontakt@plfon.pl

Doładowanie konta PLFON powinien wykonać właściciel konta ze swojego rachunku bankowego. Doładowanie można dokonać dowolną kwotą, nasz numer rachunku to: 90 1750 0009 0000 0000 0953 0665 (nie może być to przelew PAYU, PayPAL) W temacie przelewu proszę podać login konta(10048 i numer komórkowy podany przy rejestracji np. 10048501234567) lub

b) przesłanie skanu wypełnionej Karty Rejestracyjnej na adres kontakt@plfon.pl oraz okazanie dowodu tożsamości pracownikowi naszej firmy podczas wideokonferencji.

c) złożenie wypełnionej Karty Rejestracyjnej wraz z okazaniem dowodu tożsamości (imię i nazwisko, numer PESEL) w siedzibie naszej firmy (prosimy o wcześniejszy kontakt w celu ustalenia terminu)
 

Jak zarejestrować konto w PLFON?

Wejdź na www.plfon.pl i wypełnij formularz rejestracyjny – zajmie to kilka minut. Wprowadź swoje dane osobowe a także numer telefonu komórkowego – będzie on Twoim loginem. Po wypełnieniu formularza rejestracyjnego na podany numer telefonu komórkowego otrzymasz SMS z kodem aktywacyjnym, który należy wprowadzić w formularzu aby zakończyć proces rejestracji.

Dlaczego podczas rejestracji muszę podać swój numer telefonu komórkowego?

Podanie numeru telefonu jest niezbędne w procesie rejestracji, gdyż na wskazany numer zostanie przesłany SMS z kodem aktywacyjnym, finalizujący proces rejestracji. Za pomocą loginu (czyli Twojego numeru telefonu komórkowego) aplikacja FONup! pokaże Ci którzy Twoi przyjaciele korzystają już z aplikacji abyś miał łatwy kontakt z nimi. Będziesz także miał możliwość dzwonienia z aplikacji FONup! prezentując się swoim numerem telefonu komórkowego.

Jaka jest minimalna prędkość łącza wymagana do korzystania z PLFON?

Aby cieszyć się dobrą jakości połączeń HD potrzebujesz przepływności 128 kbps symetrycznie dla jednej rozmowy telefonicznej oraz opóźnień w transmisji pakietów danych nie większych niż 120 ms. Na słabszym łączu internetowym lub mobilnym 3G/LTE usługa także będzie działać, ale mogą pojawić się problemy z jakością połączeń głosowych lub wideo.

 

Jaka jest ważność mojego konta PLFON?

Konto ważne jest 365 dni od dnia ostatniego doładowania. Czyli każde doładowanie od nowa uruchamia bieg ważności 365 dni. Ważność konta nie sumują się.

Nie pamiętam loginu/hasła.

Loginem do konta jest numer telefonu komórkowego podany przy rejestracji poprzedzony 100 wraz z kodem kraju. Przykład dla polskiego numeru komórkowego 10048500500500 Przykład dla zagranicznego numeru komórkowego np. Niemieckiego 10049123456789

Hasło można odzyskać za pomocą linku zamieszczonego poniżej

https://www.plfon.pl/dom/przypomnij-haslo

Jeśli otrzymujesz informację, że taki adres email nie istnieje w bazie skontaktuj się z Biurem Obsługi Klienta pod numerem 222610610 bądź mailowo kontakt@plfon.pl Na pewno Ci pomożemy!

Czy mogę zmienić dane personalne w swoim profilu PLFON?

W każdej chwili możesz edytować swoje dane personalne wybierając zakładkę TWÓJ PROFIL. Nie masz możliwości zmiany numeru telefonu komórkowego oraz kodu pocztowego, który służy do prawidłowego kierowania numerów alarmowych. Jeśli zmieniłeś miejsce zamieszkania i chcesz zaktualizować kod pocztowy twojego zamieszkania wyślij miał z prośbą o zmianę na support@plfon.pl

Jak mogę doładować swoje konto PLFON?

Zaloguj się do swojego konta PLFON, kliknij opcję „Doładuj konto”, wybierz wygodną dla Ciebie metodę płatności np. przelew internetowy (przez system PayU) oraz wartość doładowania, o którą chcesz zasilić konto a nastąpienie postępuj zgodnie z krokami systemu w swoim banku.

Jakimi kwotami mogę doładować swoje konto PLFON?

Konto możesz zasilić kwotami: 5, 10, 20, 50, 100, 200 zł

Jaka jest ważność doładowania?

Doładowanie jest ważne tak długo jak Twoje konto czyli 365 dni od momentu zasilenia.

Dlaczego doładowania przez AppStore są droższe?

Doładowania przez AppStore są droższe, gdyż zostaje pobiera prowizja od każdego doładowania przez sklep AppStore. Sklep ten także nie wspiera polskiej waluty dlatego kwoty doładowania są przeliczane z EURO na PLN.

Jakie są dostępne metody płatności?

Konto PLFON możesz doładować przez panel www (przelewy online, paypal), za pomocą kuponu zakupionego w sklepach Media Markt i Saturn Planet, oraz poprzez aplikację mobilną FONUP.

Jak mogę sprawdzić aktualny stan swojego konta PLFON?

Stan swojego konta możesz sprawdzić poprzez panel www, lub poprzez wdzwonienie się pod numer 300500.

Czy mogę otrzymać fakturę VAT za moje płatności?

Tak, wystawiamy faktury za doładowania konta, zakup numerów oraz zakupy w sklepie internetowym PLFON. Jednak z tej możliwości, mogą skorzystać tylko klienci posiadający abonament w sieci PLFON lub zweryfikowani Abonenci Prepaid. Faktura dostępna jest w Twoim panelu użytkownika po zalogowaniu. Możesz otrzymać fakturę w wersji papierowej – usługa ta jest dodatkowo płatna.

Jak mogę sprawdzić swój billing?

Na czym polega usługa Pre-paid?

Jest to usługa działająca na zasadach przedpłaty, którą wnosi z góry klient prepaid. Opłaty za połączenia są odejmowane z konta użytkownika proporcjonalnie do wykonanych połączeń i wykorzystanych usług dodatkowych.

Jakie abonamenty oferuje PLFON Klientom indywidualnym?

Dla klientów indywidualnych mamy przewidziane trzy korzystne abonamenty: FON4YOU, HOME4FREE, CALL4FREE, które dostępne są na okres 24 i 12 miesięcy. Najtańszy z nich dostępny jest już od 21,75 zł brutto. Doceniamy naszych obecnych klientów, dlatego mamy dla nich jeszcze atrakcyjniejsze warunki.

Jakie abonamenty oferuje PLFON klientom biznesowym

Dla klientów biznesowych mamy przewidziane trzy abonamenty na okres 24 i 12 miesięcy: BASIC4YOU, LOCAL4FREE, ALL4FREE. Wybierz odpowiedni dla swojej firmy abonament, który będzie spełniał Twoje wymagania. Najniższe abonamenty dostępne już od 20,30 zł netto.

Jak mogę odsłuchać wiadomości pozostawione na mojej poczcie głosowej?

Przejdź do zakładki Poczta Głosowa – tu możesz odsłuchiwać i usuwac pozostawione dla Ciebie wiadomości.

Jak mogę nagrać zapowiedź?

Wystarczy, że przejdziesz do zakładki „Zapowiedzi”. Możesz nagrywać własne zapowiedzi, które będą odtwarzane osobom dzwoniącym do Ciebie. Taką zapowiedź możesz też wgrać z pliku jednak musi to być plik w formacie WAV, PCM, 8000 kHz, 16 bit, Mono.

Jak zapisać kontakt w książce kontaktów?

Wybierz zakładkę „kontakty”, która znajduję się na górze po prawej stronie, następnie kliknij ikonę „dodaj kontakt” i wprowadź dane. Możesz tworzyć dowolne grupy kontaktów.

 

Jak skonfigurować bramkę/aplikację?

Bramkę/aplikację konfigurujemy danymi SIP:

serwer: sip.plfon.pl
Port: 5060
Login: Login na nową platformę(10048 i numer komórkowy)
Hasło: hasło do logowania się na panel

Konfiguracje bramek/telefonów:

Grandstream HT 486
Cisco SPA 122
Gigaset
Linksys PAP2T

Konfiguracja aplikacji:

FonUP! na PC
FonUP! mobilna aplikacja
Ninja Lite
Zoiper

W jaki sposób mogę wykonywać połączenia?

Wystarczy, że bezpłatnie zarejestrujesz konto w PLFON i doładujesz je dowolna kwotą. Po podłączeniu swojego urządzenia lub zainstalowaniu odpowiedniej aplikacji możesz wykonywać połączenia po super niskich stawkach PLFON!

Czy mogę wykonywać połączenia nie posiadając numeru telefonu?

Tak, do realizowania połączeń wychodzących nie musisz posiadać numeru. Będzie Ci on jednak potrzebny jeśli chciałbyś odbierać połączenia przychodzące.

W jaki sposób mogę odbierać połączenia?

Aby odbierać połączenia przychodzące kup stacjonarny numer PLFON w dowolnej polskiej strefie numeracyjnej lub zagranicznej lub przenieś swój dotychczasowy numer do PLFON. Jeśli nie posiadasz numeru stacjonarnego możesz odbierać połączenia przychodzące od innych użytkowników PLFON na Twój numer internetowy.

Czy mogę odbierać połączenia nie posiadając numeru telefonu?

Jeśli nie posiadasz numeru telefonu możesz odbierać połączenia przychodzące tylko od innych użytkowników PLFON, mogą oni dzwonić do Ciebie wybierając Twój numer internetowy PLFON (Twój login)

Czy mogę korzystać z PLFON poza granicami kraju?

Tak, możesz korzystać z usług PLFON, wszędzie gdzie znajdziesz dostęp do łącza internetowego o odpowiedniej jakości. Oznacza to, że możesz zabrać ze sobą urządzenie PLFON i korzystać z naszych usług w dowolnym miejscu na świecie. Możesz odbierać i wykonywać połączenia tak jakbyś był w domu! Dzwoniąc z zagranicy do Polski, nie musisz wybierać prefiksu kraju. Numery wybierasz tak samo jakbyś był w Polsce. Stawki nadal są takie same jakbyś dzwonił z Polski! Nadal jesteś dostępny pod swoim polskim numerem regionalnym PLFON, a osoby dzwoniące do Ciebie płacą jak za połączenie z Polskim numerem stacjonarnym.

Czy mogę dzwonić z PLFON korzystając z telefonu komórkowego?

Tak, wystarczy, że w swojej komórce zainstalujesz aplikację FONup! - do pobrania bezpłatnie w android markecie, app store itp. Zainstaluj aplikację, a następnie dzwoń po super niskich stawkach PLFON w zasięgu wi fi lub z Internetu 3G w Twoim telefonie.

Aplikację należy pobrać z marketu w telefonie komórkowym (App store, Android market itp.), zainstalować, po uruchomieniu aplikacji otrzymasz SMS z kodem aktywacyjnym. Po jego wprowadzeniu aplikacja automatycznie pobierze ustawienia Twojego konta PLFON. Po połączeniu z Internetem (3G lub WiFi) możesz wykonywać połączenia z dowolnego miejsca na świecie.

Jak wykonywać i odbierać połączenia za pomocą aplikacji FONUP?

Aby wykonać połączenie z FONUP wystarczy wybrać numer rozmówcy z klawiatury w aplikacji. Osoba chcąca dodzwonić się do Ciebie powinna wybrać Twój numer PLFON.

Jak pobrać i zainstalować aplikację FONUP na swoim komputerze?

Zaloguj się na swój profil na stronie www.plfon.pl. Następnie w pierwszej zakładce panel główny, na dole możesz znaleźć dostępne aplikację FONUP, które możesz pobrać w każdej chwili na swój komputer.

Jak wykonywać i odbierać połączenia z aplikacji FONUP zainstalowanej na komputerze?

Aby wykonać połączenie z aplikacji FONUP zainstalowanej na komputerze wystarczy podłączyć do komputera zestaw słuchawkowy i wybrać numer rozmówcy z klawiatury w aplikacji. Osoba chcąca dodzwonić się do Ciebie powinna wybrać Twój numer PLFON.

Jaki jest koszt przekierowania połączenia?

Koszt przekierowania połączenia jest taki sam jak koszt za minutę połączenia z danym numerem według cennika PLFON

Jak ustawić reguły odbierania połączeń?

Przejdź do zakładki „reguły odbierania” , kliknij „nowa reguła” wprowadź dane zgodnie z Twoimi wymaganiami. Możesz ustawić reguły odbierania, która będzie aktywna jeszcze przed połączeniem jak i w momencie nieudanej próby połączenia.

Jak skonfigurować szybkie wybieranie połączeń?

Przejdź do zakładki „ szybkie wybieranie”, wprowadź niezbędne dane – numer telefonu, nazwę oraz liczbę odpowiadającą za szybkie wybieranie. Dzięki tej funkcji nie będziesz musiał wybierać całego numeru osoby, z którą chcesz się połączyć - nawiązywanie połączeń będzie jeszcze szybsze. W każdej chwili możesz edytować oraz usuwać funkcję Szybkie Wybieranie./p>

Jak mogę wysłać / odebrać faks?

Przejdź do zakładki faks, za pomocą, której możesz wysyłać i odbierać faksy. Możesz edytować ustawienia tej funkcji, zmieniać bannery, które będą widoczne w wiadomości przesłanej do odbiorcy.

Do czego służy funkcja „Autoryzowane numery”?

Wprowadź do Autoryzowanych numerów wszystkie swoje numery z których będziesz chciał dodzwonić się na numer dostępowy PLFON – czyli np. numer swojego telefonu komórkowego. Tylko z tych numerów będzie mógł wykorzystać Numer Dostępowy. Prosty przykład zastosowania: jesteś nad morzem na plaży i masz ochotę zadzwonić do rodziców którzy mieszkają w USA (kilka złotych za minutę!). Połączenie z telefonu komórkowego kosztowałby majątek – tu z pomocą przychodzi Numer Dostępowy. Dzwonisz na numer 222 610 222 (połączenie z Twojej komórki na ten numer jest bardzo tanie bo to zwykły numer stacjonarny) a następnie wprowadzasz numer telefonu rodziców w USA. Połączenie zestawiane jest przez Twoje konto VoIP w PLFON – czyli zapłacisz za to połączenie 9 gr brutto za minutę!

Jak mogę wysłać wiadomość SMS?

Wiadomości SMS możesz wysyłać po zalogowaniu na www.plfon.pl i kliknięciu zakładki SMS w górnej części panelu użytkownika. Następnie wprowadź numer odbiorcy, wpisz treść wiadomości i wybierz: „wyślij SMS”

Jaki jest koszt wiadomości SMS?

Koszt jednej wiadomości SMS do Polski wynosi 12 groszy brutto. nie realizujemy wysyłki wiadomości SMS do numerów zagranicznych.

Do czego służy funkcja „połącz numery”?

Funkcja „połącz numery” pozwala na wykonywanie połączeń między dwoma osobami, na Twój koszt po stawkach PLFON. Wystarczy, że wybierzesz zakładkę „połącz numery” na górze po prawej stronie panelu użytkownika, wprowadzisz numery telefonów, wybierzesz regułę dzwonienia i klikniesz „zadzwoń”.

Czy z PLFON mogę wykonywać połączenia alarmowe?

Tak, dlatego podczas rejestracji konta ważne jest podanie kodu pocztowego właściwego dla Twojego miejsca zamieszkania, który umożliwi wykonywanie połączeń alarmowych. Dla Twojego bezpieczeństwa zmianę danych zamieszkania powinieneś niezwłocznie zgłosić do PLFON.

W jaki sposób mogę ustawić przekierowania połączeń?

W jaki sposób korzystać z numeru dostępowego?

Aby korzystać z numeru dostępowego 222610222 wystarczy przed wykonaniem pierwszego połączenia zalogować się na swój panel http://www.plfon.pl/dom Przejść do zakładki Autoryzowane numery i wprowadzić numer telefonu komórkowego poprzedzony kodem kraju: np. 48500500500 Od tej chwili można korzystać ze swojego konta PLFON przez swój telefon komórkowy bez konieczności łączności za pomocą Wifi bądź 3G . W trakcie wykonywania połączenia proszę wykonywać polecenia lektora.



 



 

Jaka jest ważność numeru telefonu?

Numer telefonu ważny jest rzez okres 12 miesięcy, po upływie tego czasu należy ponownie dokonać płatności za kolejne 12 miesięcy korzystania z numeru. O zbliżającym się terminie wygaśnięcia numeru zostaniesz poinformowany mailowo.

Czy mogę zakupić numer zagraniczny?

Tak, możesz kupić numer zagraniczny, wystarczy takie zgłoszenie przesłać do nas na adres kontakt@plfon.pl. W przeciągu 7 dni od zakupu takiego numeru jesteś zobowiązany do potwierdzenia swojego miejsca zamieszkania (skan dowodu, faktura) w innym przypadku stracisz prawo do numeru. Potwierdzenie adresu jest wymagane dla cześć numerów ze względu na regulacje prawne w danym kraju, zostaniesz poinformowany o tym, który numer potrzebuje potwierdzenia adresu.

Ile kosztuję numer międzynarodowy?

Miesięczna opłata za numer międzynarodowy z krajów UE wynosi 61,50zł brutto miesięcznie, natomiast przypadku numerów międzynarodowych z innych krajów jego koszt stanowi 123 zł brutto. W przypadku klientów PREPAID opłata jest pobierana z góry za cały rok. Do każdego numeru doliczana jest jednorazowa opłata aktywacyjna, która stanowi równowartość miesięcznego posiadania numeru zagranicznego.

Jak przenieść numer telefonu do PLFON od innego operatora?

Na kilka sposobów, zależy jaka usługa PLFON Cię interesuje. Jeśli chcesz uruchomić jedną z taryf w usłudze FONbox lub FONbox Home – po prostu złóż zamówienie przez formularz WWW. W czasie składania zamówienia będziesz poproszony o wprowadzenie numeru/ów które chcesz przenieść. Jeśli chcesz przenieść do nas swój numer telefonu i korzystać z usługi PrePaid wystarczy pobrać z naszej strony internetowej cztery formularze: Pełnomocnictwo, Oświadczenie, Wniosek o przeniesienie numeru, Wniosek o rozwiązanie umowy z dotychczasowym operatorem (wszystkie podlinkowane). Wypełnione formularze możesz przesłać w formie skanów na adres: przenoszenie@plfon.pl faksem na numer: 223117836 lub pocztą na adres: Peoplefone Polska SA, Al. Jerozolimskie 179, 02-222 Warszawa.

 

Mam złą jakość dźwięku podczas prowadzenia rozmowy.

Jakość dźwięku podczas połączeń VoIP zależy od jakości i prędkości Twojego łącza internetowego. Jeśli podczas rozmowy dźwięk jest zakłócony oznacza to, że Twoje łącze internetowe może być obciążone lub jego jakość jest nie wystarczająca. Upewnij się, że w czasie wykonywania połączeń nie pobierasz ani nie wysyłasz dużych plików przez internet. Jakość swojego łącza możesz sprawdzić za pomocą testów VoIP dostępnych w internecie. Jeśli badanie wykaże problemy z łączem powinieneś zgłosić to swojemu dostawcy internetu.

Nie słyszę osoby dzwoniącej do mnie/ osoba wykonująca połączenie nie słyszy mnie.

Zazwyczaj problem polega na zbyt dużych ograniczeniach ruchu na urządzeniach przesyłających pakiety po którejś ze stron rozmowy (firewalle, routery).


Połączenie VoIP wymaga do prawidłowego działania:
1. Przepuszczenia portu 5060 UDP pomiędzy platformą PLFON a urządzeniami klienta. Fakt, że rozmowa jest nawiązywana świadczy o prawidłowym przepuszczeniu tego portu na urządzeniach.
2. Przepuszczenia zakresu portów UDP 6000 – 40000. Brak poprawnego przepuszczenia tego zakresu jest przyczyną braku komunikacji z którąś ze stron rozmowy.

Rozwiązanie: Należy upewnić się, że na urządzeniach kontrolujących przepływ pakietów (Router, firewalle) przepuszczone są podane powyżej porty UDP.

Moje konto straciło ważność – zostało usunięte. W jaki sposób mogę odzyskać numer.

Konto jest ważne 365 dni od ostatniego doładowania. Przed końcem ważności otrzymasz wiadomość SMS, e-mail z przypomnieniem o doładowaniu. W przypadku braku wpłaty konto wraz z numerem oraz środkami zostanie usunięte. Jeśli twoje konto zostało już usunięte, a dalej chcesz z niego korzystać dokonaj ponownej rejestracji https://www.plfon.pl/dom/rejestracja a następnie skontaktuj się z nami telefonicznie 222610610 bądź mailowo kontakt@plfon.pl Podaj nam swój numer stacjonarny PLFON, login oraz imię i nazwisko. Numer stacjonarny zostanie przypisany do nowo utworzonego konta.

 

Masz pytania?

Zadaj je specjaliście
Wejdź i czatuj!
Zadzwoń na infolinię i zapytaj:
+48 222 610 610
Biuro Obsługi Klienta pracuje w godzinach
8:00 - 18:00 od poniedziału do piątku

skype Kontakt przez Skype