Właściwie dobrany numer telefonu – jako element sukcesu eksportu
Twoja firma planuje rozpocząć eksport produktów i usług, a może już zajmuje się sprzedażą międzynarodową? Jednym ze składników sukcesu w zakresie działań międzynarodowych jest prawidłowe posługiwanie się numerem telefonu do kontaktu z klientem. Eksportując towary i usługi powinieneś pamiętać o dostosowaniu numeru telefonicznego, do kraju w którym posiadasz klientów, lub z którym chcesz dopiero nawiązać kontakty. Przyjmijmy, że świadczysz usługi i sprzedajesz towary na terenie kilku krajów: Rosja, Estonia, Ukraina, Wielka Brytania oraz Stany Zjednoczone, a twoja firma znajduję się w Polsce. W takim przypadku warto wyposażyć się w numery geograficzne z tych krajów, i dać klientom np.: w Wielkiej Brytanii możliwość dzwonienia na infolinię z numerem angielskim. Nie oznacza to, ze musisz posiadać dedykowane temu Call Center czy oddział w Wielkiej Brytanii. Możesz obsługiwać wszystkie typy połączeń zarówno wychodzące jak i przychodzące z dowolnego miejsca na świecie będąc w Polsce. To pozwoli ograniczyć koszty w zakresie wydatków telekomunikacyjnych. Reasumując, pracownik Twojej firmy w biurze w Warszawie, będzie mógł dzwonić z takiego numeru, jakby używał telefonu stacjonarnego w Wielkiej Brytanii, Niemczech czy Litwie i na odwrót.

Oferując swoim potencjalnym kontrahentom numer telefonu z ich kraju ułatwisz im kontakt, a oni będą taryfikowani według stawek lokalnych. Co finalnie doprowadzi w Twojej firmie do polepszenia wskaźnika dodzwanialności i zwiększenia skuteczności działań prowadzonych za pomocą słuchawki telefonu.
Dostarczenie numeracji, to proces, który można sfinalizować w ciągu kilku dni, a w praktyce 1-2 dni roboczych. Decydując się na numerację zagraniczną, można dokonać wyboru numeru nie tylko z danego kraju, ale i również z konkretnej strefy numeracyjnej w ramach tego państwa. Np. firma może wybrać francuski numer z Paryża.
Posiadając do kontaktu numery zagraniczne, budujesz lojalność firmy u zagranicznych kontrahentów oraz zwiększasz prestiż swojej firmy.