Na które rozwiązanie się zdecydowałeś i dlaczego?
W związku z ogłoszeniem przez Swisscom wyłączenia ISDN, przeanalizowaliśmy różne rozwiązania i ostatecznie zdecydowaliśmy się na system 3CX firmy peoplefone.
Ponieważ mieliśmy już własne serwery, korzystaliśmy z łączy SIP firmy peoplefone i dlatego hostowaliśmy rozwiązanie we własnym zakresie.
Jaka jest największa różnica między starym a nowym rozwiązaniem?
Główna różnica polega na tym, że stare rozwiązanie było sprzętowe, teraz programowe. Wykonywanie połączeń telefonicznych nadal działa tak samo jak przed laty, ale zmieniła się technologia, która za tym stoi.
Jesteś bardziej elastyczny, możesz wykonywać połączenia za pomocą smartfona lub komputera. Doceniamy tę zaletę.
Dlaczego wybrałeś peoplefone lub Novalink?
Novalink jest naszym dostawcą usług IT od dłuższego czasu. Z Novalink zrealizowaliśmy już inne projekty - w tym instalację starego rozwiązania telefonicznego.
Novalink nas zna iz kolei zasugerował nam peoplefone, ponieważ obie firmy utrzymują partnerską relację. Słyszałem też wcześniej dobre rzeczy o Peoplefone.
Jak przeżyłeś przejście ze starego na nowy system?
Właściwie gładka. Projekt poszedł łatwiej niż oczekiwano. Jeśli cofasz się strukturalnie, konwersja nie stanowi problemu.
Założyliśmy wszystkich klientów z wyprzedzeniem, a następnie musieliśmy przenieść numery tylko w dniu
X. To działało idealnie.
Czy były jakieś wyzwania?
Nie, właściwie nie. Oprogramowanie, czyli 3CX, jest rozwiązaniem typu open source. Jest bardzo dobrze udokumentowany i istnieje ogromna społeczność, która może pomóc, jeśli masz jakiekolwiek pytania. W ten sposób szybko osiąga się stosunkowo głęboki poziom wiedzy.
Ponadto Novalink i peoplefone doskonale się nami opiekowały podczas zmiany. Nigdy nie czułem się tylko klientem, zawsze byłem traktowany jako równorzędny partner. Wspólnie znaleźliśmy dobre rozwiązanie.
Jak dzisiaj układa się współpraca z Novalink i peoplefone?
U nas wszystko przebiega bezpośrednio przez peoplefone. Z pewnością wynika to również z faktu, że sami hostujemy rozwiązanie. Jeśli mamy pytanie dotyczące numerów telefonów, właściwym kontaktem jest dla nas peoplefone.
Novalink towarzyszył nam do momentu uruchomienia rozwiązania, czasami pokazując nam, jak skonfigurować system i przeprowadzając szkolenia, jak skonfigurować rozszerzenie.
Od tego czasu jednak firma nie była zbyt zaangażowana.
Z wywiadu z panem Stefanem Segerem, szefem IT / inżynierem systemowym w Zaunteam Franchise AG
