Przejdź do treści

Witamy w sekcji FAQ PLFON!

Zebraliśmy najczęściej zadawane pytania dotyczące naszych usług telekomunikacyjnych, aby ułatwić Ci znalezienie potrzebnych informacji. Jeśli nie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytanie, nasz zespół obsługi klienta z przyjemnością Ci pomoże – skontaktuj się z nami telefonicznie lub mailowo.

Poniżej znajdziesz odpowiedzi na pytania związane z działaniem naszych usług, konfiguracją, płatnościami oraz wsparciem technicznym.

Skontaktuj się

Informacje o usłudze

Dla klientów biznesowych mamy przewidziane trzy abonamenty w wersjach z telefonem i bez telefonu, na okres 24 i 12 miesięcy: BASIC4YOU, LOCAL4FREE, ALL4FREE. Wybierz odpowiedni dla swojej firmy abonament, który będzie spełniał Twoje wymagania. Najniższe abonamenty dostępne już od 17,40 zł netto.

Telefonia VoIP (Voice over Internet Protocol) to technologia, która umożliwia wykonywanie połączeń telefonicznych przez internet zamiast tradycyjnych linii telefonicznych.

Chcesz przenieść swój polski numer stacjonarny lub komórkowy od innego operatora do PLFON? To proste i bezpłatne! 

Wystarczy wykonać dwa kroki:
Krok 1: Wybór oferty i przygotowanie dokumentów
Krok 2: Wybierz ofertę PLFON dostosowaną do potrzeb Twojej firmy.
Krok 3: Pobierz i wypełnij Wniosek o przeniesienie numeru
Krok 4: Prześlij zeskanowane dokumenty na adres przenoszenie@plfon.pl

Tak, nasze usługi są kompatybilne z aplikacjami VoIP na smartfony, dzięki czemu możesz korzystać z numeru PLFON na swoim telefonie.

Koszty zależą od wybranego typu numeru, planu taryfowego oraz ewentualnych 
dodatkowych usług. Ceny zaczynają się od bardzo konkurencyjnych stawek, a nasz zespół 
pomoże Ci dobrać najkorzystniejszy plan.

Wsparcie techniczne

Przejdź do zakładki „reguły odbierania”, kliknij „nowa reguła” wprowadź dane zgodnie z Twoimi wymaganiami. Możesz ustawić reguły odbierania, która będzie aktywna jeszcze przed połączeniem jak i w momencie nieudanej próby połączenia.
Przekierowanie natychmiastowe
Przekierowanie gdy numer zajęty, niepołączony, nieaktywny
Koszt przekierowania połączenia jest taki sam jak koszt za minutę połączenia z danym numerem według cennika PLFON

Przejdź do zakładki „ szybkie wybieranie”, wprowadź niezbędne dane – numer telefonu, nazwę oraz liczbę odpowiadającą za szybkie wybieranie. Dzięki tej funkcji nie będziesz musiał wybierać całego numeru osoby, z którą chcesz się połączyć - nawiązywanie połączeń będzie jeszcze szybsze. W każdej chwili możesz edytować oraz usuwać funkcję.

Przejdź do zakładki faks, za pomocą, której możesz wysyłać i odbierać faksy. Możesz edytować ustawienia tej funkcji, zmieniać bannery, które będą widoczne w wiadomości przesłanej do odbiorcy.

Wiadomości SMS możesz wysyłać po zalogowaniu na www.plfon.pl i kliknięciu zakładki SMS w górnej części panelu użytkownika. Następnie wprowadź numer odbiorcy, wpisz treść wiadomości i wybierz: „wyślij SMS” Koszt jednej wiadomości SMS do Polski wynosi 12 groszy brutto. nie realizujemy wysyłki wiadomości SMS do numerów zagranicznych.

Aby cieszyć się dobrą jakości połączeń HD potrzebujesz przepływności 128 kbps symetrycznie dla jednej rozmowy telefonicznej oraz opóźnień w transmisji pakietów danych nie większych niż 120 ms. Na słabszym łączu internetowym lub mobilnym 3G/LTE usługa także będzie działać, ale mogą pojawić się problemy z jakością połączeń głosowych lub wideo.

Jakość dźwięku podczas połączeń VoIP zależy od jakości i prędkości Twojego łącza internetowego. 

Jeśli podczas rozmowy dźwięk jest zakłócony oznacza to, że Twoje łącze internetowe może być obciążone lub jego jakość jest nie wystarczająca. Upewnij się, że w czasie wykonywania połączeń nie pobierasz ani nie wysyłasz dużych plików przez internet. 

Jakość swojego łącza możesz sprawdzić za pomocą testów VoIP dostępnych w internecie. Jeśli badanie wykaże problemy z łączem powinieneś zgłosić to swojemu dostawcy internetu.

Zazwyczaj problem polega na zbyt dużych ograniczeniach ruchu na urządzeniach przesyłających pakiety po którejś ze stron rozmowy (firewalle, routery).

Połączenie VoIP wymaga do prawidłowego działania:

  1. Przepuszczenia portu 5060 UDP pomiędzy platformą PLFON a urządzeniami klienta. Fakt, że rozmowa jest nawiązywana świadczy o prawidłowym przepuszczeniu tego portu na urządzeniach.
  2. Przepuszczenia zakresu portów UDP 6000 – 40000. Brak poprawnego przepuszczenia tego zakresu jest przyczyną braku komunikacji z którąś ze stron rozmowy.

Rozwiązanie: Należy upewnić się, że na urządzeniach kontrolujących przepływ pakietów (Router, firewalle) przepuszczone są podane powyżej porty UDP.

Bramkę/aplikację konfigurujemy danymi SIP:

serwer: sip.plfon.pl
Port: 5060
Login: Login na nową platformę(10048 i numer komórkowy)
Hasło: hasło do logowania się na panel

Konfiguracje bramek/telefonów:

Grandstream HT 486
Cisco SPA 122
Gigaset
Linksys PAP2T

Konfiguracja aplikacji:

Zoiper aplikacja mobilna
Zoiper 3 PC
Zoiper 5 PC
Ninja Lite

Zazwyczaj odpowiadamy na zgłoszenia w ciągu 24 godzin. W przypadku pilnych spraw prosimy o kontakt telefoniczny.

Masz inne pytania?

Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytanie, nasz zespół obsługi klienta z przyjemnością Ci pomoże! Skontaktuj się z nami:

Telefonicznie

+48 222 610 610
 

E-mail

kontakt@plfon.pl
 

Czat na żywo

Dostępny w prawym dolnym rogu strony.